0485/64 71 84

Marketinggedreven
interieurconcepten

een creatief samenspel van
identiteit en effectiviteit

Bij No Nonsense Design hebben we een diepgewortelde passie voor interieurarchitectuur. We begrijpen natuurlijk dat jij  als ondernemer wil dat je investering opbrengt. Daarom zetten we het interieur van je onderneming in als strategische marketingtool om zo het volledige potentieel er uit te halen.

We bekijken je bedrijfsinterieur door de ogen van je (potentiële) klant én je medewerkers. Daardoor bedenken we clevere concepten met een sterke merkbeleving die bovendien een efficiënte werking toelaten. Het resultaat is een interieur dat opvalt en verrast door zijn eenvoud. Zelfs de kleinste details hebben een grote impact op je onderneming.

Verbindende, verrassende, succesvolle concepten

Marketinggedreven interieurconcepten

Een interieurconcept dat je merkidentiteit en -waarden uitstraalt zorgt ervoor dat bezoekers en klanten zich beter verbonden voelen met je bedrijf en een emotionele connectie maken met je merk. Onze interieurconcepten zorgen er dan ook voor dat (potentiele) klanten bijzondere ervaringen beleven en de authentieke spirit van je bedrijf voelen. Zo ben jij als ondernemer steeds een stapje voor op de concurrentie en realiseer je een merkbare omzetstijging.

No Nonsense Design mocht al interieurs realiseren voor toonzalen, winkelruimtes, kantoren, praktijken, sportcentra, co-workingspaces en horecazaken. Ons concept is toepasbaar op iedere sector.

Portfolio bekijken

Hoe gaan de interieurarchitecten van No Nonsense Design te werk?

Maak kennis met ons stapsgewijs traject

Kennismaking met de interieurarchitect

We starten met een vrijblijvend kennismakingsgesprek waarin de interieurarchitect luistert naar jouw prangende vragen en de werkwijze van No Nonsense Design toelicht. We komen hiervoor graag langs op de locatie waar het project zal plaatsvinden om de omvang van het project in te schatten, het huidige interieur te bekijken en enkele afmetingen te nemen. In een tweede afspraak wordt onze offerte voorgesteld.

Voorbereiding

Ga je over tot een samenwerking met No Nonsense Design? Dan volgt de designbriefing. Tijdens de briefing bespreken we o.a. welke profilering je wenst, welke doelgroep je wilt aanspreken en welke onderscheidende voordelen jouw bedrijf biedt ten opzichte van concurrentie. Het doel? Ons optimaal inleven in je bedrijf en heel concreet nagaan welke aspecten momenteel niet goed werken. Ook praktische maatregelen die belangrijk zijn voor je werking worden in kaart gebracht. Bovendien wordt in deze fase ook de bestaande toestand in 2D en 3D in kaart gebracht en worden de gelden voorschriften zoals vergunningen, veiligheidseisen en brandpreventienormen onderzocht.

Ontwerp

Na de designbriefing gaan onze interieurarchitecten aan de slag! Via analyse en schetsen worden de ideale looproutes uitgetekend en worden er functies aan de ruimtes toegewezen. Het meubilair wordt gepositioneerd en de ruimtelijke indeling wordt bekeken waarna de conceptontwikkeling volgt.

In de conceptontwikkeling gaan we op zoek naar een visuele merktaal die helemaal binnen je brand past wat betreft materiaalkeuzes, vormgeving, kleuren. We maken onze ideeën helder in 3D-perspectieven, grondplannen en aanzichten. Ook werken we een verlichtingsplan uit en de nodige technieken. Daarna worden de uitvoeringsplannen opgemaakt met de nodige detaillering, om over te kunnen gaan tot de uitvoering.

Uitvoering interieurproject

Met onze gedetailleerde plannen, meetstaten en lastenboeken vragen we offertes op bij aannemers en leveranciers. Deze gaan we (niet alleen prijstechnisch) met elkaar vergelijken om een gemotiveerd advies te verlenen aan de klant. Als de aannemers en leveranciers vastliggen stellen we samen een haalbare timing op voor het project.

Ready for take-off? Tijdens de uitvoering van je interieurproject, zorgt No Nonsense Design voor toezicht op de uitvoeringstermijn en coördinatie op de werf. Ook is er technisch nazicht van de vorderingsstaten en eindafrekeningen en vinden er werfbezoeken plaats. Zo zorgen we ervoor dat dat de budgetten onder controle blijven, deadlines gehaald worden en het ontwerp zoals voorzien uitgevoerd wordt.

Foto van stap 1 van de werkwijze van een interieurarchitect
Foto van stap 2 van de werkwijze van een interieurarchitect
Foto van stap 3 van de werkwijze van een interieurarchitect
Foto van stap 4 van de werkwijze van een interieurarchitect
Foto van stap 5 van de werkwijze van een interieurarchitect

Een helder beeld en direct toepasbare tips voor extra beleving én verkoop dankzij de No Nonsense Interieurscan!

• Vinden bezoekers vlot hun weg naar jouw bedrijf?
• Bevordert de looproute in jouw zaak de verkoop?
• Wat heeft een negatieve impact op de efficiëntie van je werking?
• Wat kan je verbeteren om meerwaarde te creëren ten opzichte van je klant?

Laat een interieurscan uitvoeren en ontdek de pain points en opportuniteiten die je verkoopkansen doen stijgen en de productiviteit op de werkvloer verhogen.

Zelfs door slechts één van onze adviezen toe te passen, verdien je de interieurscan al gemakkelijk terug!

Vraag hier je interieurscan aan