089/20 50 54  of    0485/64 71 84

Treffende huisstijl voor architectenbureau Do Modus

Als architectenbureau is vorm en vormgeving vanzelfsprekend belangrijk. De branding van Do Modus was toe aan een refresh, omdat hun uitstraling niet meer correspondeerde met hun troeven. De harmonie, eenvoud en eerlijkheid van de architecturale concepten, wilden ze ook vertalen naar hun visuele identiteit. No Nonsense Design werd ingeschakeld voor het ontwerpen van het logo, de huisstijl en de inrichting van de ontvangstruimte.

Nicole Driesen over de samenwerking

logo en huisstijl architectIk werd door iemand in mijn netwerk getipt over het sterke portfolio van No Nonsense Design. We kwamen snel tot een afspraak en Debora nam ruim de tijd voor onze wensen en eisen. Toen ik de eerste voorstellen zag was ik aangenaam verrast. Er is goed naar me geluisterd en de vertaling van waar Do Modus voor staat en wat we willen uitstralen is treffend in vorm vervat. Ik ben fier op wat we samen met No Nonsense hebben neergezet.

Onze hele huisstijl is aangepakt en komt terug in alle belangrijke communicatiemiddelen. Dit draagt bij aan de professionele en persoonlijke manier van werken bij Do Modus. Natuurlijk merken onze klanten dit op. Ik krijg hier complimenten over en dat doet gewoonweg goed. Dat het klanten opvalt en dat we anders gezien worden heet dat we ons werk goed gedaan hebben.

Professionele branding, heldere positionering

Debora heeft ook onze ontvangstruimte aangepakt. Die heeft nu eveneens een hele andere uitstraling. Alles past nu naadloos in één doordacht concept, heeft een professionele branding en daardoor ook een heldere positionering. Voor Do Modus is dat enorm belangrijk. We hebben een missie en visie die klip en klaar is en daar past ook een ditto branding bij. Denk bijvoorbeeld aan onze werfdoeken. Die hebben we samen met Debora aangepakt. Die vallen nu veel beter op en daar plukken we reeds nu de vruchten van.

Gestructureerde manier van werken

Inmiddels heb ik No Nonsense Design aanbevolen aan mensen in mijn netwerk. Dat komt omdat ik onder de indruk ben van de manier van werken en wat het Do Modus daadwerkelijk heeft opgeleverd. Debora werkt net als ons op een gestructureerde manier en dat zie je niet altijd bij creatieve geesten.

Wil jij ook een helder en doordacht concept?

Visibiliteit

Om de visibiliteit te verhogen van het architectenbureau, werden alle opportuniteiten benut. Door de ontwerpen daar in te zetten waar ze het meest efficiënt zijn, zoals de spandoeken op werven.

sterke merkidentiteit

Do Modus weet goed waar ze voor staan en dat wordt nu ook weerspiegeld in de visuele identiteit. De kernwaarden van het architectenbureau zijn op een visuele manier herkenbaar voor hun cliënteel.

professionele werking

De huisstijl laat het bureau toe op een professionele en efficiënte manier te kunnen werken. Er werden bijvoorbeeld templates ontworpen die ze inzetten voor het aanvragen van bouwaanvragen.

Alles past nu naadloos in één doordacht concept, heeft een professionele branding en daardoor ook een heldere positionering. – Nicole Driesen –

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren