089/20 50 54  of    0485/64 71 84

Alle ingrediënten voor een optimale klantenbeleving

Dol op koken of op zoek naar een origineel geschenkje? Bij Kwizien in Zonhoven vind je alles, maar dan ook alles om lekker te koken én te tafelen. Van potten en pannen over snijplanken tot en met leuke hebbedingen en mooimakers voor je tafel. Rode draad? Zaakvoerder Els Peters heeft alles wat ze in haar winkel koopt zelf getest en uiteraard ook goedgekeurd. Ze geeft je dan ook maar wat graag advies op maat. Els schakelde No Nonsense Design in voor een aantal weldoordachte interieuraanpassingen in haar winkel en liet Debora ook een nieuwe huisstijl uitwerken die het imago van haar winkel beter uitdraagt.


Els Peters
Kwizien
winkel

“Jarenlang was oranje de kleur van Kwizien. Maar tijdens een opleiding kwam ik erachter dat die kleur toch niet helemaal matchte met mijn branding. Bovendien had ik de winkel ook uitgebreid, en merkte ik dat klanten hun weg er niet goed in vonden. Zo waren ze altijd geneigd om via de straatkant weer naar buiten te gaan, terwijl de uitgang aan de zijkant was voorzien. Ik had het gevoel dat ik wel alle ingrediënten in huis had voor een optimale klantbeleving, maar wist niet goed hoe ik ze kon inzetten voor een perfect klantengerecht. Dus besloot ik bij Debora aan te kloppen voor een nieuw recept (lacht). Ik wist namelijk dat ik voor het hele plaatje bij haar terechtkon: zowel voor de aanpassingen aan het interieur als voor die nieuwe huisstijl.”

Het echte werk

“We zijn meteen begonnen met het zware werk. Debora heeft de volledige winkel opnieuw ingericht, en dat zoveel mogelijk aan de hand van het bestaande meubilair. Daarbij keek ze echt door de ogen van de klant. Hoe beleeft een klant het binnenkomen, de ruimte, het traject dat hij in de winkel aflegt? Uit die scan zijn een aantal ingrepen voortgevloeid. Zo besloten we bijvoorbeeld de uitgang terug te verplaatsen naar de straatkant, kreeg de kassa een nieuw, duidelijker plekje en pakten we ook de gevel aan de buitenzijde aan zodat die nu meer en stijlvol in het oog springt.”

Misleidend

En dat alles werd afgestemd op de nieuwe huisstijl. Debora stelde voor om het oranje overboord te gooien en te vervangen door drie tinten groen en een tikkeltje fuchsia. “Deze kleuren passen inderdaad veel beter bij de kwalitatieve en frisse uitstraling die ik met Kwizien beoog. Het oranje werkte enigszins misleidend. Mensen associëren oranje onbewust met goedkoop en daardoor misschien ook met een mindere kwaliteit. De nieuwe kleuren zitten me wat dat betreft als gegoten. Mocht Debora een kok zijn, zou ik zeggen dat ze erin geslaagd is om een topgerechtje te serveren (lacht).”

Wil jij ook een topgerechtje voor jouw winkel?

bestaand meubilair

Bij de herinrichting van de winkel werd bestaand meubilair, dat nog perfect in het concept paste, opnieuw gebruikt, om zo kosten te besparen en verbouwtijd.

Shop-in-shop

Het nieuwe aanbod van Kwizien in thee- en koffie, werd in de inrichting geïntegreerd als een shop-in-shop, met een huiselijke uitstraling.

onderscheidend

Dat het aanbod van de winkel zich duidelijk onderscheidt van de concurrentie, is nu sterker aanwezig en onmiddellijk voelbaar als je als klant de winkel binnenstapt.

“Mocht Debora een kok zijn, zou ik zeggen dat ze erin geslaagd is om een topgerechtje te serveren.” – Els Peters –

BewarenBewaren