Een logo is een visuele representatie van een bedrijf en een goed logo vertelt een duidelijk, uniek en onvergetelijk verhaal aan jouw potentiële klant. Een sterk logo kan een onderneming jarenlang ondersteunen, maar als de onderneming groeit, kan een logo soms niet achterblijven. Hoe weet je wanneer het tijd is... lees verder →
jan
30
jan
13
https://youtu.be/9vggMaEorqQ
Als je van plan bent je winkel een make-over te geven of een winkel te starten in 2015, hou dan rekening met deze trends. 1. Optimaliseren van de winkelformule Het verkeer naar fysieke winkels daalt stilaan en dit zal zich ook voortzetten in 2015. Retailers zullen hun winkelformule moeten (her)overwegen.... lees verder →
jan
07
Is één van deze retailtrends jou ook opgevallen of heb je ze onbewust ondergaan? 1. We hebben samengewerkt De handelaars van 1 winkelstraat hebben de koppen bij elkaar gestoken om met een gezamenlijke visie de consument aan te trekken. Het denkpatroon ‘wat ik zelf doe, doe ik beter’ werd doorbroken.... lees verder →
nov
19
Vorige week bespoken we het ‘waarom’ van het ontwikkelen van een visuele identiteit, deze week bekijken we de stappen van hoe we dit doen. Stap 1: Strategie bepalen Voordat er een visuele identiteit kan worden ontwikkeld, is er een duidelijke strategie nodig, een set van merkwaarden. Als dit er niet... lees verder →
okt
07
Ketens steken veel creativiteit in hun etalage door middel van visuals, belettering, etalagepoppen en verlichting. Maar hoe zit dat bij de kleine zelfstandige? Uitzonderingen zijn er zeker, maar veelal zien we nog altijd de herfsttakjes en dennenappels rechtstreeks uit het bos. Een etalage dient uw klant aan te spreken en... lees verder →
sep
24
Signage wordt gebruikt om de klant doorheen de winkel te leiden en om praktische verkoopsinformatie te verspreiden. Bovendien kan door het juiste gebruik van de huisstijl van de onderneming, signage een belangrijk deel zijn van de winkelomgeving. De grafische elementen geven namelijk een thematische boodschap en versterken het imago dat... lees verder →
sep
11
1. Toon het product Toon je product op de best mogelijke manier: deze moet de consument in de winkel lokken. Blokkeer de zichtlijnen niet door hogere armaturen te plaatsen voor het display met je product en plaats het display op een natuurlijk kijkhoogte. 2. Eenvoudige presentatie Sommige shoppers zijn niet... lees verder →
aug
13
Winkelruimten beïnvloeden ons humeur op vele manieren. Ontdek hier hoe je je klant goed doet voelen, waardoor ze meer gaan uitgeven in uw winkel. 1. het butt-brush effect Als koopwaar wordt gepresenteerd op zodanige wijze dat de klant voortdurend botst of in in aanraking komt met andere klanten,wordt het minder... lees verder →
jul
08
Tijdelijke retail, flash detailhandel, pop-up winkels, allemaal termen die een tijdelijke, kortstondige kleinhandel inhouden. Pop-up shops nemen de retailwereld over en heroverwegen de traditionele winkels en grote departement winkels. Zowat elk product, van mode-artikelen tot voeding (denk maar aan mijn pop-uprestaurant), is op een punt in de tijd verkocht via... lees verder →